Wycieczka nad morze

W dniach 12-13.06.2008r uczniowie klasy IV c i V c przebywali w Trójmieście.

Podczas pobytu w Gdyni zwiedziliśmy wraz z przewodnikiem Oceanarium i Dar Pomorza. Ogromne wrażenie zrobił na nas koncert organowy w Katedrze Oliwskiej.

W Sopocie – mieście uzdrowiskowym spacerowaliśmy po najdłuższym w Europie molo o drewnianej konstrukcji. Nasi opiekunowie p. Anna Sobczak, p. Agnieszka Henke i p. Waldemar Wawrzyniak zgotowali nam niespodziankę w postaci ,,wieczornego” spaceru po Starówce Gdańskiej.

Dzięki sponsorowi wycieczki - p. Marii Siemińskiej popłynęliśmy z portu gdańskiego Galeonem na Westerplatte. Poznaliśmy miejsce upamiętniające wybuch II wojny światowej.

Każdy z nas kupił choćby maleńki drobiazg swoim najbliższym. Pełni wrażeń, humoru i oczywiście bogatsi w wiedzę, bo przecież ,,podróże kształcą” wróciliśmy do domu.

Przeczytaj relacje uczestników wycieczki:

- Wyprawa o Trójmiasta bardzo mi się podobała. Szczególnie utkwiła mi w pamięci podróż galeonem na Westerplatte. Dzięki niej mogliśmy się poczuć jak prawdziwi żeglarze, zdobywcy mórz. – wspomina Anetka Szymańska.

- Najpiękniejszy jest Gdańsk wieczorem. Światła podkreślają niezwykłą atmosferę i urok miasta, stwarzają wyjątkowy nastrój – twierdzi Karolina Śmiałek.

- Jednak najbardziej niezwykłych przeżyć dostarczyło Oceanarium. Przenieśliśmy się w niezwykły, barwny świat podwodnych roślin i zwierząt. Obejrzeliśmy przepiękne okazy morskiej flory i fauny. Zdobyte wiadomości będziemy mogli wykorzystać w przyszłym roku na lekcjach przyrody. – cieszą się Krystian Czarnecki i Błażej Piotrowski.

- Ta wycieczka to niezapomniane przeżycie. Dostarczyła tak wielu wrażeń, że nie sposób opisać wszystkiego. Mam nadzieję, że podczas wakacji będzie kolejna okazja, aby wrócić w te wspaniałe miejsca. Chciałabym obejrzeć wszystko jeszcze raz, zwłaszcza Oceanarium i Westerplatte – marzy Agnieszka Danielewska.

- Świetnie jest spędzać czas z kolegami ucząc się przy tym tak wielu nowych, ciekawych rzeczy, zwłaszcza przyrody i historii. Dzięki tej wycieczce mogliśmy na własne oczy zobaczyć to, o czym uczymy się na lekcjach. Było super! Najfajniejszy okazał się pomysł wieczornego zwiedzania miasta. Dzięki temu można było zobaczyć to, co zazwyczaj w tłumie turystów spacerujących Długim Targiem umyka naszej uwadze. Gdańsk jest wspaniałym miastem! – przekonuje Dawid Chojnacki.

Anna Sobczak

Galeria zdjęć - obejrzyj, a zobaczysz siebie lub znajomych