Biblioteka
- Szczegóły
- E. Izydorkiewicz, M. Gryczewska
W pierwszych dniach lutego, w bibliotece Szkoły Podstawowej nr 1 w Brześciu Kujawskim, odbyło się pasowanie na czytelnika uczniów z klas pierwszych.
- Szczegóły
- E. Izydorkiewicz
Szanowni Państwo, drodzy Uczniowie!!!
Prosimy o zapoznanie się z regulaminem dotyczącym zwrotu podręczników szkolnych według ustalonego harmonogramu,
- Szczegóły
- E. Izydorkiewicz i M. Drożdżewska
Na przełomie października i listopada 2017 r. biblioteka szkolna wzbogaciła się o 993 pozycje książkowe. Fundusze na zakup pozyskano dzięki rządowemu programowi funkcjonującemu pod nazwą
- Szczegóły
- admin
Narodowe Czytanie organizowane jest corocznie przez prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej od 2012 roku. W tym roku cała Polska czytała Wesele. Dramat w trzech aktach - najsłynniejszy utwór Stanisława Wyspiańskiego.
- Szczegóły
- Beata Stawska - Kostrzak
BIBLIOTEKA
Nauczyciel bibliotekarz: |
|
poniedziałek - 800-1400 wtorek - 800-1400 środa - 800-1400 czwartek - 800-1400 piątek - 800-1400 |
Zbiory biblioteczne stanowią:
książki - 14500 woluminów
czasopisma - 6 tytułów / głównie pozycje metodyczne dla nauczycieli/
zbiory specjalne: kasety video, płyty CD, mapy
Czytelnia dysponuje bogatym księgozbiorem podręcznym, udostępnianym na miejscu oraz wypożyczanym na zajęcia lekcyjne. Do dyspozycji uczniów oraz nauczycieli jest sprzęt audiowizualny oraz komputery z dostępem do Internetu.
Do zadań naszej szkolnej biblioteki należy głównie:
- realizacja procesu dydaktyczno-wychowawczego szkoły
- rozbudzanie i rozwijanie potrzeb czytelniczych uczniów
- przygotowanie do samokształcenia i korzystania ze źródeł informacji
- wspomaganie nauczycieli w realizacji działań dydaktyczno-wychowawczych
- upowszechnianie czytelnictwa poprzez różne formy: ekspozycje zbiorów, konkursy, uroczystość pasowania na czytelnika.
Internetowe centrum informacji multimedialnej to 4 stanowiska komputerowe, które funkcjonują w szkole od września 2006 roku.
Komputeryzacja biblioteki to nowe możliwości dla uczniów i nauczycieli. Realizowane one będą poprzez:
- wykorzystywanie systemu komputerowego jako ośrodka dydaktycznego w czasie zajęć bibliotecznych,
- pisanie zadań domowych, referatów,
- pogłębianie własnych zainteresowań i pasji,
- wyrównywanie różnic w dostępie do informacji,
- wdrażanie do samodzielnego poszukiwania i zdobywania potrzebnych informacji.