• 1
  • 2
  • 3
  • 4
A A A
O sposobach przyjmowania i załatwiania spraw stanowi instrukcja kancelaryjna zawarta
w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych (Dz. U. z 1999r., Nr 112, poz. 1319z poźn. zm.).

  • Sekretariat szkoły przyjmuje podania, wnioski i pisma interesantów (korespondencję można kierować również drogą elektroniczną).
  • Sprawy są rozpatrywane z zachowaniem trybu i terminów zgodnych z kodeksem postępowania administracyjnego.
  • Sekretariat szkoły udziela szczegółowych informacji dotyczących sposobu załatwiania spraw.

 

Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw przez sekretariat:



Sekretariat Szkoły przyjmuje podania, wnioski i pisma interesantów w godz.: 8:00 - 14:00

 

Korespondencję można dostarczyć osobiście lub drogą pocztową.

Redakcja BIP

 

  • Beata Stawska - Kostrzak

 

Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Władysława Łokietka
w Brześciu Kujawskim
ul. Królewska 21
87-880 Brześć Kujawski
woj.: kujawsko - pomorskie
tel.: 54 252 15 26

 

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Instrukcja korzystania z Biuletynu
 

 

1. Podstawowe informacje dotyczące BIP


Dnia 6 września 2001r. uchwalona została ustawa o dostępie do informacji publicznej (t. j.: Dz. U. z 2015 r., poz. 2058 z późn. zm.), która określa zasady i tryb dostępu do informacji publicznej. Ustawa wylicza również podmioty zobowiązane do udostępniania informacji publicznych.
Celem ustawy jest wprowadzenie jednolitych zasad udostępniania informacji publicznych, w postaci urzędowego publikatora teleinformatycznego - Biuletynu Informacji Publicznej.

W rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz 68) określone zostały między innymi szczegółowe wymagania dotyczące układu ujednoliconego systemu stron Biuletynu Informacji Publicznej. W rozporządzeniu określono również budowę Podmiotowych Stron BIP.

Zgodnie z nim Podmiotowa Strona BIP zawiera:
1)  logo (znak graficzny) BIP, umieszczone w górnej części strony;
2)  adres redakcji strony podmiotowej BIP;
3)  imię i nazwisko, numer telefonu, numer telefaksu i adres poczty elektronicznej co najmniej jednej z osób redagujących stronę podmiotową BIP;
4)  instrukcję korzystania ze strony podmiotowej BIP;
5)  menu przedmiotowe;
6)  moduł wyszukujący.


2. Obsługa BIP


Strona podmiotowa BIP, na której się Państwo znajdujecie została stworzona zgodnie z powyżej wymienionymi przepisami. Miejscem pierwszej selekcji danych jest menu z prawej strony. Tu umiejscowione są główne kategorie. Klikając na któryś z odnośników zostaną Państwo automatycznie przekserowani na wybrana podstronę. W treści wiadomości znajdziecie Państwo odsyłacze do innych podstron naszego serwisu.

Biuletyn zawiera elementy określone w rozporządzeniu, jak i elementy dodatkowe:

1) „Menu Przedmiotowe” – zawiera informacje publiczne udostępnione w BIP przez dany podmiot. Jego struktura, jak i zawartość merytoryczna mogą być modyfikowane przez redaktora BIP;

2) „Redakcja” - kategoria znajdująca się w dolnej części menu przedmiotowego. Zawiera wszelkie dane dotyczące osób redagujących podmiotową stronę BIP;

3) „Instrukcja korzystania” – kategoria znajdująca się w dolnej części menu przedmiotowego. Umożliwia ona zapoznanie się z zasadami użytkowania Biuletynu;

4) „Załatwianie spraw” – kategoria znajdująca się poniżej „Instrukcji obsługi”. Określa ona sposób dostępu do informacji niepublikowanych w BIP, ze względu na wyłączenia przewidziane przez odpowiednie przepisy prawa;

5) „Wizyty na stronie” – informacja w lewym dolnym rogu ekranu i określa liczbę wyświetleń podmiotowej strony BIP (liczbę wejść na stronę), od dnia uruchomienia strony;

6) „Szukaj” – funkcja znajduje się w menu głownym z lewej strony. Pozwala on na wyszukiwanie interesujących nas informacji, poprzez wpisanie słowa lub frazy (po wpisaniu danego słowa lub frazy wyświetlą się wszystkie opublikowane w na stronie internetowej oraz stronie BIP anaszej szkoły rtykuły zawierające interesujące nas słowo lub frazę.


3. Dodatkowe elementy BIP


„Drukowanie artykułów” – funkcja umożliwiająca drukowanie artykułów opublikowanych w BIP poprzez kliknięcie na ikonkę drukarki w prawym górnym rogu artykułu.

„Generowanie artykułu do pliku pdf” – funkcja umożliwiająca drukowanie artykułów opublikowanych w BIP poprzez kliknięcie na ikonkę kartki w prawym górnym rogu artykułu.

„Poleć znajomemu” – opcja ta umożliwia na wysłanie artykułu poprzez pocztę elektroniczną poprzez kliknięcie ikonki koperty w prawym górnym rogu.

„Odnośnik do strony głównej BIP” – logo (znak graficzny) BIP, umieszczone w górnej części strony podmiotowej BIP umożliwiający przejście na stronę główna BIP (www.bip.gov.pl) poprzez klikniecie w logo.

Majątek Szkoły

 

Szkoła prowadzi gospodarkę finansową na zasadach jednostki budżetowej rozliczającej się bezpośrednio z budżetem gminy Brześć Kujawski.

Szkoła dysponuje oddaną w trwały zarząd częścią zabudowanych nieruchomości położonych w Brześciu Kujawskim, obręb 2 przy ul.Królewskiej 21.

Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie oraz przepisach wydanych na jej podstawie, koncentrując się na prowadzeniu działalności dydaktycznej, wychowawczej oraz opiekuńczej. Szkoła realizuje ustalone przez Ministra Edukacji Narodowej ramowe plany nauczania, podstawę programową zajęć edukacyjnych, zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów. Szkoła stwarza warunki do komplementarnego rozwoju uczniów, uwzględniając ich indywidualne zainteresowania i potrzeby, a także możliwości psychofizyczne. Szkoła umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły poprzez: atrakcyjny i nowatorski proces nauczania i wychowania oraz udział w zajęciach pozalekcyjnych. Szkoła kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające realizowaniu celów i zasad określonych w ustawie, stosownie do warunków szkoły i wieku ucznia poprzez: zapewnienie odpowiednich warunków kształcenia i wychowania dla uczniów szkoły, systematyczne diagnozowanie i monitorowanie zachowań uczniów, realizowanie programu wychowawczego szkoły.
 
Szkoła sprawuje opiekę nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz posiadanych przez szkołę możliwości. Wykonywanie zadań opiekuńczych polega w szczególności na: ścisłym respektowaniu obowiązujących w szkołach ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny, sprawowaniu w formach indywidualnych opieki nad potrzebującymi takiej opieki uczniami. Opiekę nad uczniami przebywającymi w szkole sprawują: podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych nauczyciele prowadzący te zajęcia, podczas przerw – nauczyciele pełniący dyżury.
Opiekę nad uczniami podczas zajęć poza terenem Szkoły, w tym w trakcie wycieczek organizowanych przez Szkołę, sprawują wyznaczeni nauczyciele oraz za zgodą Dyrektora, inne osoby dorosłe, w szczególności rodzice.

Indywidualne formy opieki nad uczniami polegają w szczególności na prowadzeniu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, prowadzeniu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, prowadzeniu zajęć z gimnastyki korekcyjnej, zapewnieniu możliwości korzystania z pomocy pedagoga szkolnego, udzielaniu organizacyjnej pomocy w korzystaniu z usług poradni psychologiczno-pedagogicznej, w szczególności w razie stwierdzenia zaistnienia podstaw do ewentualnego obniżenia wymagań edukacyjnych, organizowaniu opieki nad uczęszczającymi do szkoły uczniami niepełnosprawnymi, udzielaniu w miarę możliwości finansowych Szkoły doraźnej lub stałej pomocy finansowej.

Szkoła umożliwia rozwijanie zainteresowań uczniów w wybranych dziedzinach poprzez organizowanie zajęć pozalekcyjnych, organizowanie konkursów naukowych i artystycznych.
 
Szkoła kształtuje postawy patriotyczne, poczucie tożsamości narodowej, językowej, etnicznej i religijnej poprzez ukazanie świata i miejsca człowieka w środowisku przyrodniczym, społecznym i kulturowym, organizuje imprezy o wartościach patriotycznych związanych z narodową tradycją oraz ukazujących wartości kultury europejskiej i światowej, konkursy literackie, olimpiady przedmiotowe, konkursy czytelnicze, artystyczne, sesje popularno-naukowe, spotkania z twórcami, wystawy plastyczne, konkursy muzyczne, imprezy regionalne.
 

Szkoła organizuje opiekę zdrowotną w zakresie udzielania doraźnej pomocy medycznej, dbałości o higienę i estetyczny wygląd uczniów, propagowanie oświaty prozdrowotnej.

Szkoła Podstawowa  im. Władysława Łokietka w Brześciu Kujawskim jest szkołą publiczną o strukturze organizacyjnej klas I - VI  i działa na podstawie:

* Uchwały nr VII/110/99 Rady Gminy w Brześciu Kujawskim z dnia 12 marca 1999 roku w sprawie Przekształcenia Szkoły Podstawowej nr 1 im. Władysława Łokietka w Brześciu Kujawskim,
* Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996r., Nr 67, poz. 329 z późn. zm.),
* Ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. Nr 56, poz. 557 z 1997r. z późn. zm.),
* Aktów wykonawczych do wyżej wymienionych ustaw,
* Statutu,
* Zarządzeń Dyrektora Szkoły,
* Regulaminów.

Szkoła Podstawowa im. Władysława Łokietka jest zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Urzędowym Podmiotów Gospodarki Narodowej (nr REGON 000262562) jako gminna samorządowa jednostka organizacyjna prowadząca działalność z zakresu szkolnictwa podstawowego.

Organem prowadzącym Szkołę jest Gmina Brześć Kujawski.

Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy.

 

orly

dzien patrona 22

 

 

jas 21

 

 Dzień Nauczyciela
 

Kontakt

Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Władysława Łokietka
ul. Królewska 21, 87-880 Brześć Kujawski
tel./fax 54 252 15 26
e-mail: sp1@brzesckujawski.pl
www: http://sp1.brzesckujawski.pl

Copyright © 2009-2016. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Władysława Łokietka w Brześciu Kujawskim. Designed by BSK

Joomla Templates by Joomla-Monster.com